Staafmixer rukt op door recessie

De markt voor huishoudelijke apparatuur beleeft zware tijden, maar er is een lichtpuntje. Staafmixers en keukenmachines gaan vaker over de toonbank, omdat consumenten door de recessie meer thuis eten. Dat constateert marktonderzoeksbureau GfK Retail and Technology.

De omzet uit apparatuur voor voedselbereiding, zoals staafmixers en keukenmachines, steeg in de eerste helft van dit jaar met 18 procent. In aantallen nam de verkoop met 16 procent toe, zo blijkt uit cijfers die maandag zijn vrijgegeven.Vooral staafmixers waren in trek, zo blijkt uit het GfK-onderzoek. Maar ook de duurdere keukenmachines vonden vaker hun weg naar de consument, aldus GfK-onderzoeker Niels van Steijn.

GfK legt ook een verband tussen de opkomst van de espressomachine en de neergang van de economie. Consumenten zouden nu meer inspelen op de mogelijkheden om thuis een goede kop koffie te zetten. De detailhandel zette 39 procent meer volautomatische machines af, die werken met cups of die volautomatisch koffie kunnen produceren.

Lees ook: Flinke terugval voor consumentenelektronica.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!