De economische crisis heeft amper gevolgen voor de supermarktbranche.
Er is geen effect op de verkopen. Evenmin lijkt de crisis drastische consequenties te hebben voor de prijsgevoeligheid van consumenten. Maar paniekvoetbal is niet nodig, concludeert IRI Nederland naar aanleiding van een onderzoek naar de effecten van de economische crisis.
Voor het onderzoek, dat is uitgevoerd in samenwerking met de Erasmus Universiteit Rotterdam, is gebruik gemaakt van data van 36 grote A-merken over een periode van twee jaar. Joris Boer, consultant business & consumer insights bij IRI Nederland: “De recessie heeft een ravage aangericht in bijvoorbeeld het bankwezen en de autobranche. Er wordt ook geroepen dat het grote gevolgen heeft voor de supermarktbranche, maar het onderzoek toont aan dat hier geen enkel bewijs voor is. De recessie heeft geen negatieve impact op deze branche.” Boer meent dat de uitkomsten voor velen verrassend zijn.
Het gehele artikel is te lezen in het augustusnummer van RetailTrends.
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
Supermarktbranche lijdt nauwelijks
Gepubliceerd op 21 augustus 2009 om 00:00
Reacties 0