Tesco misleidt bewust consument

Tesco heeft met valse statistieken publieke steun proberen te winnen voor een nieuwe winkel. De Britse reclame code commissie (ASA) heeft de Britse supermarktketen hiervoor op de vingers getikt. Dat meldt het Britse RetailWeek.

In een folder gericht aan de inwoners van de stad Manningtree beweert Tesco dat de bevolking in een enquête had laten weten behoefte te hebben aan een nieuwe super in het gebied. Onjuist oordeelde de Advertising Standards Authority. De autoriteit achterhaalde de resultaten van de enquête: slechts 8,6 procent van de ondervraagde 440 mensen wenste een nieuwe supermarkt.

ASA verbiedt de grootste retailer van Groot-Brittanie nog langer op deze wijze consumenten te benaderen.



Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!