Actie tegen pepernoten

Het lijkt onderdeel van de Sinterklaastradities: actie voeren tegen de vroege verkoop van pepernoten. Op internet zijn weer de actiestickers te bestellen om winkelketens ervan te weerhouden de pepernoten al ver voor de winter in de schappen te zetten.

Vorig jaar gingen tot woede van de actievoerders in week 36 al taaitaaipoppen en pepernoten over de toonbank, maar dit jaar zijn de eerste al gesignaleerd in week 35.

In de supermarkten wordt jaarlijks voor zo'n 40 miljoen euro gekocht aan Sinterklaassnoepgoed, van pepernoten en taaitaai tot chocoladeletters en marsepein. Winkelketens zijn er als de kippen bij om daarvan een graantje mee te pikken. Actievoerders zeggen dat het Sinterklaasfeest zijn traditionele karakter verliest, als al in de zomermaanden begonnen wordt met de verkoop van de lekkernijen. Daar lijkt dus een andere traditie voor terug te komen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!