Sony start proces om stuntaanbiedingen

Sony Nederland begint een proces tegen de verspreiders van een folder met stuntaanbiedingen die in vele plaatsen in Nederland huis aan huis is verspreid. Het bedrijf dat opereert onder de naam HDVA, biedt in de folder tegen absolute bodemprijzen allerlei dure artikelen aan, van televisies en spelcomputers tot stofzuigers en iPods, meldt De Telegraaf.

De spullen zijn alleen te bestellen via een 0900-telefoonnummer dat tachtig cent per minuut kost. "En dat lukt niet. Je wordt twintig minuten aan het lijntje gehouden en dan kun je nog niets bestellen. Maar ondertussen ben je wel zestien euro armer", zegt Sony-woordvoerder Bart Panman.

Sony zegt dat het bedrijf geen toestemming heeft om de merknaam te gebruiken. "Het is pure oplichterij. Ze verkopen ook onze producten zo'n zestig procent onder de winkelprijs. Dat is misleiding. Voor dat geld kunnen en zullen ze niet leveren." Telecomcontroleur de Opta, ziet nog geen aanleiding om actie te ondernemen. "Maar we houden de zaak scherp in de gaten."

Een woordvoerder van HDVA zegt dat het bedrijf wel degelijk de spullen zal aanleveren. "Als het druk is, en dat is het, dan beland je in de wacht. Maar daar staat tegenover dat we gratis aanleveren. De opbrengsten van onze lijn vergoeden enigszins de vervoerskosten. En dan is tachtig cent per minuut helemaal niet onaanvaardbaar. Zeker als de wachttijd niet zo lang is. Ik vind vijf minuten de grens en langer hoef je ook niet te wachten, wat anderen ook zeggen."

Over de spectaculaire prijzen van de artikelen zegt de woordvoerder van het bedrijf: "Wij hebben geen winkel en hebben geen winkelpersoneel. Dat scheelt al enorm in de kosten. Bovendien halen wij onze winst uit grote omzetten. Liever tien keer een euro winst, dan een keer tien euro." Het bedrijf HDVA staat bij de Kamer van Koophandel geregistreerd als een eenmansbedrijf.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!