Boekenretailer The Read Shop is sinds enkele maanden aan het experimenteren met digital signage. “Een aantal uitgeverijen levert ons boekentrailers die we afspelen op schermen die zich op een in het oog springende plaats in de winkel bevinden”, vertelt Marco Wieser, franchisemanager van The Read Shop. “De acties met de boekentrailers werken goed, want ze brengen impulsaankopen tot stand.”
De boekwinkelketen heeft sinds juni dit jaar ook een digital signage-project lopen met uitgeverij van publiekstijdschriften Sanoma. “In een van onze filialen hebben we bij het tijdschriftensegment een display hangen waarop zestien titels te zien zijn”, vertelt Marco Wieser, franchisemanager van The Read Shop. “De filmpjes communiceren covers en highlights uit de bladen. Deze pilot loopt voor Sanoma en voor ons naar tevredenheid. We wachten de verkoopresultaten nog enige tijd af en aan de hand daarvan nemen we de volgende stap.”
Meer over deze en andere cases en ontwikkelingen over digital signage in retail is te lezen in het septembernummer van RetailTrends.
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via mailto:sales@retailtrends.nl
The Read Shop duikt in digital signage
Gepubliceerd op 9 september 2009 om 00:00
Reacties 0