Luxe modelabel Ralph Lauren heeft deze week een winkel aan de Amsterdamse PC Hooftstraat geopend. Het merk dat bij het grote publiek vooral bekendheid geniet van de polo met het logo van een paardje en polospeler zet in de nieuwe vestiging vooral in op exclusiviteit.
Ondanks de financieel moeilijke tijd verwacht directeur Brian Duffy van Polo Ralph Lauren voor Europa en het Midden-Oosten dat de winkel goed zal draaien. “Amsterdam is een goede stad voor ons. Een jaar lang hebben we onderzocht of onze komst naar de stad lucratief zou zijn. Uit het verslag komt naar voren dat Nederlandse mannen en vrouwen modebewust en stijlvol zijn en bereid zijn om voor luxe te betalen”, zegt Duffy in de Financiële Telegraaf.
In het PC-filiaal is er weinig ruimte voor polo’s, maar wel voor tassen van krokodillenleer, avondjurken en kasjmier truien met een stevig prijskaartje. Zoals een kort jasje van Mongools schaap voor 2890 euro.
Het merk wil in de toekomst meer Nederlandse vestigingen. Duffy wil geen namen prijsgeven, maar volgens de Financiële Telegraaf vestigt het merk zich straks ook in Den Haag en Rotterdam. “De locatie is essentieel”, stelt de topman. “Het huidige pand aan de PC Hooftstraat hebben we rigoureus verbouwd. Alles moet passen in de Ralph Lauren-sfeer.”
Ralph Lauren zet in op duur
Gepubliceerd op 10 september 2009 om 00:00
Reacties 0