Franse consumenten weten de weg naar webwinkels steeds beter te vinden. Het percentage consumenten dat via internet shopt is het afgelopen jaar met 21 procent toegenomen, zo blijkt uit onderzoek van ComScore.
Modewebsites zijn volgens het onderzoeksbureau het meest populair onder Franse consumenten: maar liefst tweederde van de webwinkelaars bezoekt online kledingwinkels. Koploper onder de modeshops is het Franse warenhuis La Redoute met 6,8 miljoen bezoekers. La Redoute maakt deel uit van de PPR Group.
Goede tweede is discounter Kiabi met 6,2 miljoen bezoekers. Kiabi heeft het afgelopen jaar een enorme groei doorgemaakt, bij de meting in juli 2008 trok de webshop volgens ComScore 2,6 miljoen bezoekers. Op drie staat '3 Suizzes' met 4,7 miljoen bezoekers en Blancheporte.fr komt op de vierde plaats met 3,8 miljoen bezoekers, tegen 1,1 miljoen vorig jaar.
‘Online modewinkels populairst in Frankrijk’
Gepubliceerd op 14 september 2009 om 00:00
Reacties 0