RetailTrends-hoofdredacteur Marcel ten Holte was dinsdagavond te gast in actualiteitenprogramma NOVA. Hij liet zijn licht schijnen over de gevolgen van de begroting voor Nederlandse retailers en consumenten.
Het tv-programma zoomde op Prinsjesdag in op de gevolgen van de crisis en het kabinetsbeleid op wonen, werken en consumeren. Naast Ten Holte, zaten Bas Millenaar, commercieel-directeur van De Hypotheker en Michel Stokvis, commercieel-directeur van uitzendbureau Adecco Benelux aan tafel bij Clairy Polak.
De gisteren gepresenteerde begroting biedt slechts één lichtpuntje, stelde Ten Holte tegenover presentatrice Polak. “De koopkracht blijft volgend jaar met een lichte daling min of meer intact.”
Het economisch zware weer zorgt in sommige retailbranches voor een noodzakelijke sanering, aldus Ten Holte. “De afgelopen jaren is het aantal winkels enorm gegroeid, terwijl het aantal consumenten gelijk is gebleven. Neem bijvoorbeeld het aanbod woonboulevards. Iedere gemeente wilde er wel één binnen haar grenzen, vooral als prestigeobject. Tien jaar terug had je één of twee woonboulevards in ons land, terwijl de teller nu op zo’n tachtig staat. Daardoor is in dat segment nu 25 procent te veel winkeloppervlakte.”
Klik hier om de NOVA-uitzending te bekijken.
Hoofdredacteur RetailTrends in NOVA
Gepubliceerd op 16 september 2009 om 00:00
Reacties 0