‘AH en C1000 winnaars supermarktoorlog’

C1000 en Albert Heijn zijn de winnaars van de supermarktoorlog, die de laatste weken flink oplaaide. Dat concludeert onderzoeksbureau GfK. Aldi en Lidl zijn de verliezers van de strijd.

Op het hoogtepunt van al het actiegeweld trokken C1000 en AH 150 duizend extra klanten. Terwijl prijsvechters Aldi en Lidl tijdelijk veel minder consumenten over de winkelvloer kregen. Consumenten switchen makkelijk van winkel, zodra er voordeel te behalen valt, stelt onderzoeker Joop Holla.

Sinds het einde van de zomervakantie proberen supermarkten in de gunst van de consument te komen met scherpe aanbiedingen. C1000 trok de aandacht met de ‘Euroweken’, terwijl AH meer korting dan ooit gaf met zijn Hamsterweken. Ook concurrenten als Super de Boer, Plus en Jumbo zetten speciale acties in.

Of de supermarkten extra klanten overhouden aan het stunten met prijzen, valt nog te bezien, stelt Holla. “Maar de acties van afgelopen weken zijn hoe dan ook belangrijk voor de ketens. Op lange termijn houden ze er hun lage-prijsimago mee in stand.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!