Consument mist A-merk niet

A-merken die door huismerken zijn ingewisseld worden nauwelijks gemist. Slechts dertien procent van de consumenten stelt het vertrouwde A-merk te missen. Daarnaast vindt slechts 28 procent van de consumenten dat A-merken beter zijn dan huismerken. Dat blijkt uit een onderzoek van merkenbureau HIGHvalue in opdracht van de Levensmiddelenkrant onder ruim duizend respondenten.

Voor veel consumenten heeft een huismerk dezelfde status als een A-merk. Meer dan zestig procent zet gasten dan ook zonder schroom een huismerkproduct voor.

De onderzoekers namen het imago van private labels van de acht grootste landelijke supermarktketens onder de loep. De huismerken werden beoordeeld op innovatiekracht, kwaliteit, uitstraling, status en prijs-kwaliteitsverhouding. Het huismerk van Albert Heijn heeft veruit het beste imago.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!