Online shopper mijdt site fabrikant

Bij de online oriëntatie voor een nieuwe aankoop kijken comsumenten nauwelijks op sites van producenten. Slechts zeventien procent van de Nederlanders bezoekt hiervoor de site van een fabrikant. De rest doet dat op onafhankelijke derde sites, blijkt uit de Internet Markt Monitor van onderzoeksbureau GfK.

De sites Vergelijk.nl en Prijsvergelijk.nl worden het meest genoemd als locaties waar consumenten zich graag oriënteren. Het onderzoek geeft een beeld van de periode tussen mei 2008 en april 2009. GfK vroeg zevenduizend respondenten naar hun online oriëntatie- en koopgedrag.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!