Consument voor vlees meer naar super

Slechts 37 procent van de gezinnen koopt zijn vlees nog bij de slager. Twee jaar geleden lag het percentage gezinnen dat de slager bezoekt nog op 45 procent. Deze trend is alleen te stoppen wanneer de vakman zich onderscheid en hoge kwaliteit levert. Dit meldt het Algemeen Dagblad dinsdag.

Ton Lindeman van de Koninklijke Nederlandse Slagersorganisatie KNS kent het probleem in de branche. De oplossing heeft hij ook. “Door vakmanschap en de keuze voor uitstekende kwaliteit kan de slager een slag maken ten opzichte van de supermarkt. Met bijvoorbeeld rundvlees van Rijn- of IJsselvee. Of neem het vlees van het Iberico varken. Absolute top waar je als vakman eer mee inlegt. Ook met het aanbieden van barbecue-pakketten haal je de mensen over de vloer.”

Een groot deel van de consumenten gaat vooral voor prijs en vindt kwaliteit en smaak van minder groot belang. Toch is een groeiend aantal mensen best bereid de portemonnee te trekken voor kwaliteit. Met name de markt voor streekgerechten en biologische producten groeit gestaag.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!