Eten kopen uit gewoonte

Veel consumenten kopen foodproducten uit gewoonte. Dit blijkt uit de maandag gepubliceerde peiling Consument en Voedsel van de Wageningse universiteit.

Meer kennis over gezondheid en duurzaamheid leidt niet per definitie tot ander aankoopgedrag. Gezondheid, voedselveiligheid en productkwaliteit vinden alle consumenten tot op zekere hoogte wel belangrijk, maar 89 procent van hen koopt toch producten die lekker, niet duur, gezond en eventueel makkelijk klaar te maken zijn. Wanneer ze voor iets gezonds kiezen, nemen ze wat vaker groente, fruit en vis, aldus het onderzoek.

Wageningen UR brengt in opdracht van het ministerie van LNV in kaart wat mensen zeggen belangrijk te vinden, wat ze zeggen te kopen en wat ze daadwerkelijk in het boodschappenmandje leggen. Daar blijkt veel verschil tussen te zitten, concluderen de onderzoekers.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!