Max Havelaar België ziet verkopen stijgen

In België zijn in de eerste helft van dit jaar twintig procent meer fairtradeproducten verkocht dan een jaar eerder. Dat blijkt uit cijfers van het keurmerk Max Havelaar. Hoewel de omzetcijfers in fairtradeproducten fors zijn toegenomen is de omzetgroei minder groot dan een jaar geleden. Toen groeide de omzet met dertig procent.

De twee bekendste Max Havelaarproducten, bananen en koffie, kenden een toename in de verkopen van zeven procent in de eerste helft van 2009. De verkoop van rijst ging in volume met vijf procent omhoog. De verkopen van fairtrade fruitsappen namen met dertien procent toe, van wijn met twintig procent, en van koekjes en chocolade werd zelfs veertig procent extra verkocht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!