Webwinkel Thomas Cook draait meeste omzet

Reisorganisatie Thomas Cook is de nieuwe lijstaanvoerder van de Twinkle100. Online warenhuis Wehkamp en reisbedrijf TUI volgen op plaats twee en drie. Het overzicht van webwinkels met de hoogste consumentenomzetten van vakblad Twinkle werd dinsdag voor de tweede keer gepresenteerd.

De webwinkels in de Twinkle100 boekten vorig jaar een gezamenlijke omzet van ruim 4,8 miljard euro. De reisbranche is bijzonder goed vertegenwoordigd in de Twinkle100 met dertig reisbedrijven, waarvan zeven in de top-10. Samen zijn ze goed voor een online omzet van 2,1 miljard euro.

Pure players als Wehkamp.nl, Neckermann.com en Bol.com moeten steeds vaker grote klassieke retailers naast zich dulden, die ook met hun webwinkel een sterke positie hebben verworven. Zo hebben Albert Heijn, HEMA, Kruidvat, Dexcom en H&M een plek bij de eerste dertig, met een gezamenlijke omzet van 391 miljoen euro.

“Een lijst maken van de honderd grootste webwinkels van Nederland is geen exacte wetenschap. Dat bleek vorig jaar al, toen we de eerste editie uitbrachten”, stelt Twinkle-hoofdredacteur Marieke Verdonk. “Ook nu weer liepen we tegen tal van factoren aan die onze speurtocht naar de Nederlandse online consumentenomzet bemoeilijkten. Gelukkig zijn veel webwinkels toeschietelijk en geven ze zonder veel omhaal details over hun omzet en dergelijke prijs.”

De top-10 van de Twinkle100
1. Thomas Cook
2. Wehkamp.nl
3. TUI
4. Bol.com
5. KLM
6. Transavia.com
7. OAD
8. Dell
9. CheapTickets.nl
10. D-Reizen

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!