Lingeriewinkelketen Livera heeft zijn omzet de eerste zes maanden van dit jaar met drie procent zien toenemen. Hiermee presteert de keten beter dan de totale bodyfashion-markt. Deze markt stond over dezelfde periode acht procent in de min. Dit meldt Livera in een persbericht.
"Livera begeeft zich in het middensegment. De klant koopt nu eerder basics en minder luxe artikelen", aldus directeur Marja Veenstra. "Daarnaast hebben we binnen het assortiment een flinke vernieuwingsslag gemaakt. Dit geldt ook voor onze folders en huisstijl. Zo laten onze folders het totale Livera-assortiment zien, afgewisseld met zorgvuldig gekozen aanbiedingen met als doel traffic naar de winkels."
De fashionketen ziet voor aankomende jaren voldoende groeipotentie in de markt. Hierbij kijkt men vooral naar XL-winkels op A1-locaties en servicepunten in ziekenhuizen. Ziekenhuizen in Leeuwarden, Almelo en binnenkort Apeldoorn hebben een Livera-servicepunt. Marja Veenstra: "Wij gaan voor 145 winkels in 2010 en zoeken nog enthousiaste, professionele ondernemers."
Livera ziet omzet stijgen
Gepubliceerd op 30 september 2009 om 00:00
Reacties 0