H&M ziet identieke omzet dalen

H&M heeft in september de omzet van winkels die langer dan een jaar open zijn, de zogenoemde identieke omzet, met acht procent zien dalen. De totale omzet van het Zweedse detailhandelsconcern nam met één procent toe, blijkt uit de donderdag bekendgemaakte cijfers.

De recessie en het ongewoon warme weer in september pakten negatief uit voor H&M. Analisten hadden gerekend op een afname van de identieke omzet van zeven procent en een toename van de totale omzet van 4,3 procent. In dezelfde maand een jaar geleden daalde de identieke omzet nog met twee procent en steeg de totale omzet met tien procent.

De keten telde per 30 september 1869 filialen tegen 1659 een jaar geleden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!