Consument: Jumbo moet SdB overnemen

Bijna veertig procent van de consumenten ziet het liefst Jumbo als nieuwe formule in de plaats komen van Super de Boer. Dit meldt onderzoeksbureau Q&A Research & Consultancy exclusief aan RetailNews.nl.

In het onderzoek, waarvoor ruim 500 consumenten zijn ondervraagd, werden in totaal negentien foodformules genoemd. Jumbo is publiekslieveling met de meeste stemmen (39 procent), gevolgd door Albert Heijn (dertien procent) en C1000 (zeven procent). Slechts vier procent geeft de voorkeur aan supermarkt PLUS.

Verder blijkt uit het onderzoek dat bijna de helft van de ondervraagden die een Super de Boer in de buurt heeft het een prettige gedachte vindt dat er een nieuwe formule komt. Aan hen is ook gevraagd welke supermarktformule ze zeker niet als vervanger willen van hun Super de Boer. Albert Heijn wordt het meest genoemd door meer dan een kwart van de ondervraagden, gevolgd door de discounters Aldi en Lidl, die ieder zes procent voor hun rekening nemen.

Een soortgelijke vraag is ook gesteld aan alle deelnemers aan dit onderzoek. Ruim 33 procent van alle verantwoordelijke consumenten voor de boodschappen in het huishouden, vindt dat er al te veel Albert Heijn-vestigingen in de buurt zitten. PLUS en Jumbo werden respectievelijk door 2,5 procent en 1,7 procent genoemd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!