Marktplaats komt met outletshop

Omdat ruim veertig procent van de 6,5 miljoen unieke bezoekers van Marktplaats op zoek is naar nieuwe artikelen komt de site met een nieuw concept. Dit meldt Fashion United.

"Wij willen kopers en verkopers bij elkaar brengen. In alle denkbare vormen", aldus marketingdirecteur Francine van Dierendonck. Om op de vraag naar nieuwe producten in te springen komt de webshop met 'Slimme Deals'. Dit is een subsite waar merkproducten in de categoriën mode en lifestyle voor een periode van drie à vier dagen met hoge kortingen worden verkocht. Het gaat hierbij om nieuwe producten die tijdelijk en in beperkte hoeveelheden te koop zullen zijn.

Slimme Deals is de uitkomst van een samenwerking tussen Marktplaats en WinkelBee, onderdeel van de ShopVIP webshop community die in 2008 van start ging. Momenteel heeft ShopVIP zo'n 160 duizend geregistreerde leden in Nederland. Dankzij de samenwerking met Marktplaats wordt het bereik ineens aanzienlijk groter. "Door het enorme bereik van Marktplaats is een hoge afzet gegarandeerd. Dat maakt het voor merken interessant om hun producten via onze flash sales te verkopen", aldus oprichter Bram Jan Streefland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!