Unilever heeft in het derde kwartaal de inkomsten zien teruglopen. De producent van consumentengoederen realiseerde minder omzet dan verwacht, wel werden meer producten verkocht. Dat blijkt uit donderdag gepubliceerde derdekwartaalcijfers van Unilever, aldus Z24.nl.
Het concern achter merken als Dove, Becel en Ola verkocht voor 10,2 miljard euro aan goederen. Dat was lager dan de verwachting van analisten die rekenden op een omzet van 10,48 miljard euro. Vorig jaar kwamen de inkomsten uit op 10,43 miljard euro.
De onderliggende omzetgroei (de verkopen zonder effecten van wisselkoersen en exclusief aan- en verkopen) kwam uit op 3,4 procent. Unilever wist een volumegroei van 3,6 procent te realiseren, hoger dan verwacht. In alle regio's en categorieën wist de onderneming meer producten te verkopen.
De operationele winst kwam uit op 1,494 miljard euro. Dat is 41 procent lager dan de 2,53 miljard euro een jaar eerder. Unilever kocht voor 1,1 miljard euro een deel van de wasmiddelentak en de persoonlijke verzorgingslijn van branchegenoot Sara Lee. Het behaalde resultaat kwam overeen met de gemiddelde verwachting van analisten (1,48 miljard euro).
"We zien opnieuw goede vooruitgang in alle regio's en het merendeel van de landen en categorieën", meent bestuursvoorzitter Paul Polman. Volgens de topman ligt Unilever op schema om volumegroei te herstellen en daarbij de marges en kasstroom veilig te stellen.
Unilever levert omzet in
Gepubliceerd op 5 november 2009 om 00:00
Reacties 0