Verkoop cosmetica stijgt door crisis

Britse vrouwen geven tijdens de economische crisis meer geld uit aan cosmetica. Dat meldde NOS.nl dinsdag.

De Engelse dames geven minder geld uit aan kleding, maar de verkoop van cosmetica is met liefst 7,4 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar. Verzorgingsproducten en parfums scoren ook goed.

Gestegen cosmeticaverkopen zijn een typisch crisisfenomeen, zo was er ook sprake van tijdens de grote depressie in de jaren dertig. Als er op de banenmarkt veel concurrentie is, vinden velen het belangrijk om er goed uit te zien. Felrode lippenstift is tijdens financieel onzekere tijden erg in trek.

In 2001 is de 'Lipstick Indicator' in het leven geroepen. Volgens deze theorie stijgt tijdens een economische crisis de verkoop van lippenstift. Lippenstift is een goedkoop, maar luxe artikel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!