Hoge boete TROS door sponsoring C1000

Omroep TROS moet een boete van 270 duizend euro betalen wegens overtreding van sponsorregels rond het kinderprogramma Bibaboerderij. Volgens het Commissariaat voor de Media (CvdM) wordt het programma betaald door supermarktketen C1000.

De TROS is het niet eens met het besluit en zegt een bezwaarschrift tegen het besluit te gaan indienen. Als het moet, wil de omroep daarna zonodig in beroep gaan bij de rechter, aldus een woordvoerster maandag.

''Op het moment van aankoop was er geen sprake van een merchandise-overeenkomst tussen de producent en derden. Er kan dan ook niet worden gesproken van een vooropgezette wetsovertreding'', aldus de TROS in een reactie op het besluit.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!