Er zal tijdens de feestdagen geen prijzenoorlog in de speelgoedsector plaatsvinden. Dit verwacht Ruud Cornelissens, directeur van Intertoys. Intertoys is de grootste speelgoedketen van Nederland.
Cornelissens zegt in een interview in het Algemeen Dagblad dat de retailers in de speelgoedbranche zich een prijzenoorlog financieel niet kunnen veroorloven. Veel speelgoedwinkels draaien momenteel een zwak jaar. Door de economische onzekerheid houdt de consument de hand op de knip, al geeft Intertoys aan zelf 'op de nullijn' te zitten.
Wel proberen de diverse speelgoedaanbieders elkaar met aanbiedingen te beconcurreren. Zo adverteert Kruidvat met voordelige aanbiedingen onder de noemer 'meer Sint voor je geld'. Volgens de drogisterijketen is de consument hier momenteel extra gevoelig voor. Prijsconcurrentie komt ook uit de hoek van de webwinkels. Wehkamp.nl en bol.co bieden speelgoed tegen scherpe tarieven aan.
Ook Intertoys geeft aan op de kleintjes te letten. Recentelijk zijn daar veel prijzen verhoogd, maar gemiddeld genomen zijn de prijzen in het nieuwe speelboek net zo duur als vorig jaar, aldus Cornelissens. "Er is per saldo zelfs een prijsverlaging van 0,45 procent, en als je het speelgoed in de winkel optelt is dat zelfs 0,9 procent goedkoper geworden. Zo nodig passen we de prijzen voortdurend aan. En natuurlijk niet omhoog."
'Geen prijzenoorlog speelgoedbranche'
Gepubliceerd op 12 november 2009 om 00:00
Reacties 0