Anheuser-Busch InBev, 's werelds grootste bierconcern, heeft zijn afzet de afgelopen maanden zien dalen.
Het volume daalde het derde kwartaal met 3,2 procent, zo liet de brouwer donderdag weten. Anheuser-Busch InBev heeft onder meer de merken Budweiser, Stella Artois en Beck's onder zijn vleugels.
Het concern boekte een nettowinst van anderhalf miljard dollar. Vorig jaar kwam er in de boeken van InBev, dat later fuseerde met Anheuser-Busch, een winst van 690 miljoen dollar terecht. Op vergelijkbare basis steeg de winst met bijna twaalf procent. De winstmarges verbeterden door scherp naar de kosten te kijken.
Anheuser-Busch verwacht voor het vierde kwartaal een verbetering van het biervolume, maar waarschuwde ook voor hogere uitgaven, onder meer aan marketing.
Daling bierverkopen Anheuser-Busch InBev
Gepubliceerd op 12 november 2009 om 00:00
Reacties 0