Daling bierverkopen Anheuser-Busch InBev

Anheuser-Busch InBev, 's werelds grootste bierconcern, heeft zijn afzet de afgelopen maanden zien dalen.

Het volume daalde het derde kwartaal met 3,2 procent, zo liet de brouwer donderdag weten. Anheuser-Busch InBev heeft onder meer de merken Budweiser, Stella Artois en Beck's onder zijn vleugels.

Het concern boekte een nettowinst van anderhalf miljard dollar. Vorig jaar kwam er in de boeken van InBev, dat later fuseerde met Anheuser-Busch, een winst van 690 miljoen dollar terecht. Op vergelijkbare basis steeg de winst met bijna twaalf procent. De winstmarges verbeterden door scherp naar de kosten te kijken.

Anheuser-Busch verwacht voor het vierde kwartaal een verbetering van het biervolume, maar waarschuwde ook voor hogere uitgaven, onder meer aan marketing.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!