V&D gaat in het vroege voorjaar van 2010 starten met een landelijke imagocampagne op televisie. Adviesbureau Y&R tekende voor de opdracht. De campagne zal ook worden doorgevoerd in de folders en de webshop.
Volgens ceo Mark McKeon is de tijd aangebroken dat V&D grootscheeps naar buiten kan treden. “We hebben de afgelopen jaren hard gewerkt aan het herstel. In het eerste jaar hebben we vooral intern gekeken en de laatste anderhalf jaar zijn we met de ombouw begonnen van de winkels zelf. Er zijn nu veertig warenhuizen aangepakt en voorzien van de nieuwe stijl. De komende maanden zullen nog een aantal winkels worden omgebouwd. Dat betekent dat we nu ook klaar zijn om ons nieuwe gezicht op televisie te laten zien”, aldus McKeon.
Hoewel er nog niets kan worden gezegd over de inhoud van de campagne, is het goed mogelijk dat de nieuwe pay off een rol zal spelen: ‘we blijven je inspireren, we blijven je verrassen, morgen weer’.
Het afgelopen jaar zijn negentien nieuwe merken geïntroduceerd bij V&D. In totaal zijn er 200 shop-in-shops. Nieuwkomers zijn onder meer Mango, La Senza, Accessorize en Sabon. Na succesvolle pilots worden de shop-in-shops van deze merken nu ook uitgebreid naar meerdere filialen.
V&D heeft de vestiging in Rotterdam aangewezen als flagshipstore. Hierin zijn de nieuwste ontwikkelingen te zien. Een voorbeeld hiervan is de shop-in-shop van Dixons waarin Apple nu ook te koop is.
Daarnaast is het Café Marché-concept van La Place ‘gerebrand’. Dit gaat nu verder onder de naam La Place Express. De reden hiervoor is de uitbreiding van het assortiment met maaltijden en salades, die ook mee naar huis kunnen worden genomen.
Kijkend naar de weg die McKeon nog te gaan heeft met V&D staat volgend jaar in het teken van de ombouw van vestigingen die momenteel nog het ‘oude jasje’ kennen, een focus op de positionering en uitbreiding van de webshop. In 2011 ligt het in de ambitie om marktleider te zijn van de meeste productcategorieën, waarna in 2012 weer kan worden gedacht aan expansie. Dit zal in de vorm zijn van nieuw te openen, maar kleinere vestigingen en andere verkoopkanalen die van toegevoegde waarden zijn voor V&D.
Kijk op Retail in Beeld voor foto’s van flagshipstore V&D Rotterdam
V&D bereidt imagocampagne voor
Gepubliceerd op 13 november 2009 om 00:00
Reacties 0