Sinterklaas doet het goed bij jongeren

Sinterklaas is het populairst bij mensen tussen de 18 en 34. Van hen koopt 64 procent cadeaus om het Sinterklaasfeest te vieren. Dat blijkt uit onderzoek van TNS NIPO onder 767 Nederlanders, meldt RTL Z.

Van de mensen tussen de 35 en 54 schaft zestig procent presentjes aan ter gelegenheid van de verjaardag van de goedheiligman. Bij de 55-plussers geldt dit slechts voor 45 procent.

De 55-plussers die Sinterklaas vieren, geven wel weer het meeste uit. Zij geven dit jaar 157,60 euro uit aan het feest. Gemiddeld trekken Nederlanders die Sinterklaas vieren 122 euro uit. Vrouwen (gemiddeld 127,80 euro) zijn meer geld kwijt dan mannen (116,10 euro).

Het aandeel Nederlanders dat Sinterklaas viert met cadeaus bereikte in 2006 een dieptepunt, toen de helft van de Nederlanders het van plan was. Inmiddels is het aandeel weer wat aangetrokken en is 55 procent van de Nederlanders van plan het Sinterklaasfeest met cadeaus te vieren.

Chocoladeletters zijn het favoriete snoepgoed (de favoriet van 22 procent). De banketstaaf is tweede met 14%. Op de derde plaats staat speculaas (twaalf procent), gevolgd door pepernoten, kruidnoten en marsepein (allemaal elf procent).

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!