Verkade op duurzame toer

Chocoladefabrikant Verkade gaat meer nadruk leggen op duurzaam. Het concern was de eerste met ‘eerlijke chocoladeletters’ en maakt zich nu hard voor duurzame palmolie, aldus De Telegraaf.

De palmolie wordt gebruikt voor de productie van koekjes. Deze duurzame palmolie is afkomstig van plantages waar geen tropisch regenwoud voor is gekapt. Dit spaart het leefgebeid van Inheemse diersoorten als de orang-oetan.

Verkadetopman Bart Merkus denkt dat de omzet van de koekjesverkoop niet flink zal stijgen door de stap naar duurzame palmolie. “Ik ben ervan overtuigd dat mensen verder kijken dan het product op het schap. Dat ze kijken waar een bedrijf voor staat. Maar palmolie is voor de meeste consumenten toch een beetje abstract”, denkt Merkus. “Dat geldt overigens niet voor de eerlijke letters. Daar zien we veel meer vraag van onder meer bedrijven die de duurzame chocoladeletters cadeau willen doen aan hun relaties.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!