PIN verdwijnt in 2012

Betaalmerk PIN verdwijnt vanaf 2012 definitief. Dat heeft eigenaar Currence besloten, nadat vrijwel alle banken in ons land hadden aangegeven liever verder te gaan met internationale merken als Maestro en V-Pay van Mastercard en Visa, zo meldt de Telegraaf dinsdag.

Currence, de banken en de detailhandel starten vandaag met de campagne 'Het nieuwe pinnen kan beginnen', die zich in eerste instantie richt op de winkeliers. De consument wordt in de loop van 2010 geïnformeerd. Overigens kan diezelfde consument wel gewoon blijven pinnen, slechts het merk PIN vedwijnt.

Piet Mallekoote, directeur van Currence, neemt met pijn in het hart afscheid van PIN. "Het aantal transacties neemt dit jaar met elf procent toe. Dat is meer dan we in jaren hebben gezien, ook door de actie 'Klein bedrag? Pinnen mag'. We streven dit jaar naar twee miljard transacties totaal. Per minuut vinden er acht- tot vijftienduizend PIN-transacties plaats."

Het plan is nu eerst - vanaf dinsdag - de winkeliers voor te bereiden met de website www.hetnieuwepinnen.nl en vanaf het tweede kwartaal van volgend jaar de consument langzaam te laten wennen. De allerlaatste 'ouderwetse' PIN-transacties moeten dan eind 2011 plaatsvinden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!