Website duwt consument naar de winkel

De Amerikaanse website Milo wil mensen weer naar de winkels krijgen. Dit meldt Z24 op haar website. 

Op deze nieuwe website kan de consument opgeven wat hij/zij wil kopen, bijvoorbeeld een PlayStation of een paar schoenen van een bepaald merk in een bepaalde maat, en hun adres of postcode. Milo geeft vervolgens een overzicht van winkels die het product verkopen, de bijbehordende prijzen en of het artikel op voorraad is.

Volgens oprichter Jack Abraham bewijst het succes van websites als Amazon niet dat mensen hun huis niet uit willen om een product aan te schaffen. Abraham is van mening dat mensen een product liever eerst in hun handen hebben voordat ze het daadwerkelijk aanschaffen. En wanneer deze beslissing is genomen willen ze niet wachten tot het product bezorgd wordt, ze willen het meteen meenemen. Ook heeft men geen zin om naar een winkel te gaan om vervolgens te horen dat het artikel niet op voorraad is.

Volgens Abraham is dit ook de mening van diverse grote retailers. Grote ketens als Staples en Nordstrom hebben nu al de mogelijkheid voor klanten om een product online te kopen en het in de winkel af te halen.

Milo krijgt momenteel alleen nog informatie van het inventarissysteem van grote winkels als Best Buy en Nordstrom, maar is druk zoekende naar manieren om ook voorraden van kleinere winkels weer te geven.

De website verdient nu nog geen geld, maar zodra de website genoeg gebruikers heeft, gaat Abraham een manier bedenken om winkels te laten betalen voor de omzet die Milo voor een winkel genereert.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!