Retailers op Madison Avenue in New York zien weer licht gloren aan de horizon. De ondernemers zien het kerstseizoen optimistisch tegemoet, zo meldt het Algemeen Dagblad. “We doen goede zaken”, aldus Kevin Dyson van Barneys. De manager van het luxe warenhuis zag de omzet de afgelopen drie maanden weer stijgen.
Barneys profiteerde onder meer van het toenemende aantal toeristen, die dankzij de lage dollarkoers in de chique straat van de wereldstad kwamen shoppen. Ashish Verma, general manager van het luxe hotel The Lowell, slaagde er het afgelopen jaar in om met nog betere service en scherpere prijzen toch klanten te blijven lokken. “In moeilijke tijden kun je niet je ogen sluiten voor wat er in de samenleving gebeurt. Er is een verschil tussen exclusief en snobistisch. En zelfs de rijken hebben soms een financieel zetje nodig. Wij gaven bijvoorbeeld korting als je meer dan een nacht bleef of boden mensen die een gewone kamer hadden geboekt een suite aan.”
Verma denkt dat het ergste nu achter de rug is. “Maar we moeten geduld hebben. Misschien dat we over een jaar weer op het niveau van 2007 zitten.”
‘Retail New York optimistisch’
Gepubliceerd op 27 november 2009 om 00:00
Reacties 0