Frietkot bestand tegen fastfoodzaak

Belgen blijven de voorkeur geven aan de gewone patatzaak. Meer dan de helft van de Vlamingen (57 procent) gaat maandelijks naar zijn 'frietkot', zo meldt de Telegraaf.

Voor het hamburgerrestaurant en de pitabar is dit respectievelijk 18 en 22 procent, zo blijkt uit onderzoek onder Belgische consumenten waarvan de resultaten zondag bekend werden gemaakt. De Belgen zeggen vooral af te komen op de smaak van de patat frites. Andere pluspunten zijn de snelle bediening en het gemak. België telt nog een groot aantal patatzaken, soms in bouwvallige caravans of schamele schuurtjes.

Om de patatcultuur levend te houden, begint België maandag aan de jaarlijkse 'week van de friet'. Dit jaar is daarbij ook Frietrock: een reeks concerten in en rond de frituurzaken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!