Lidl gaat voor Fairtrade chocoladeletters

Supermarktketen Lidl heeft vorige week bekend gemaakt dat zij volgend jaar Fairtrade gecertificeerde chocoladeletters gaat verkopen.

“Deze stap is in overeenstemming met een eerder besluit van Lidl om Fairtrade chocoladeletters aan te bieden”, aldus Jesper Højer, Inkoopdirecteur van Lidl. Hiermee wordt Lidl naast Verkade een belangrijke aanbieder van eerlijke chocoladeletters met het Max Havelaar keurmerk voor Fairtrade.

Lidl introduceerde al in 2007 als eerste supermarkt Fairtrade producten onder een eigen huismerk genaamd ‘Fairglobe’. Hiermee startte de samenwerking met Stichting Max Havelaar. “Duurzaamheid staat bij ons hoog in het vaandel en de keuze voor Fairtrade chocoladeletters is in lijn met onze ambitie om het Fairglobe assortiment uit te breiden", aldus Højer.

Het huidige Fairtrade assortiment bij Lidl bestaat uit een brede range waaronder koffie, thee, vruchtensappen, diverse soorten fruit en chocoladerepen. Door dit assortiment in 2010 uit te breiden met Fairtrade chocoladeletters komt de supermarktketen nog meer tegemoet aan de vraag van consumenten naar duurzame producten, ook in de decembermaand. Deze stap past in het algemene duurzaamheidsbeleid “Op weg naar morgen” van Lidl.

Stichting Max Havelaar hoopt dat andere supermarktketens zullen volgen. “Dit besluit sluit aan bij een door Lidl eerder ingeslagen weg om producten die via eerlijke handel zijn voortgebracht een plek in het schap te geven. Mede hierdoor kunnen boeren in ontwikkelingslanden werken aan een betere toekomst. Lidl laat zien dat het mogelijk is om Fairtrade kwaliteitsproducten voor een breed publiek toegankelijk te maken”, aldus Peter d'Angremond, algemeen directeur Stichting Max Havelaar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!