In Nederlandse winkels wordt deze week met man en macht gewerkt om de winkels ‘kerstklaar’ te maken. Dat blijkt uit een rondgang van het Algemeen Dagblad maandag.
Bij de twaalf filialen van de Bijenkorf verrijst traditioneel een enorme kerstboom in de winkel. In Den Haag gebeurde dat vrijdagavond al, in Amsterdam wordt in de nacht van zaterdag op zondag de vijftien meter hoge boom geplaatst.
Warenhuis V&D verwachtte op zondag veel klanten die op de valreep nog iets voor het sinterklaasfeest willen kopen. Daarom wachtte het bedrijf met 'omtoveren' tot vanochtend. Dan gaan 'de pietjes eruit en de kerstbomen erin'.
Bij de HEMA gaan maandagochtend de lichten om zeven uur aan. Dan worden voor openingstijd bovenkasten, slingers, stickers en etalages gewisseld. In de drukke kerstperiode helpt het hele personeel van het hoofdkantoor minimaal een dag mee in de winkel, met aanvullen, kassa draaien en klanten helpen.
Alle vestigingen van supermarkt Albert Heijn zijn maandag in kerstsfeer. De medewerkers zijn volgens een woordvoerster goed voorbereid op de operatie. “We hebben elke zoveel weken een themawisseling'', aldus de zegsvrouw. Het verschil met andere themawisselingen is wel dat nu niet alleen de decoratie verandert, maar ook een groot deel van het assortiment. Daarvoor worden extra mensen ingeroosterd, die een tandje harder werken.
Dag Sinterklaas, hallo Kerstman
Gepubliceerd op 7 december 2009 om 00:00
Reacties 0