De Stichting Leerstoel Detailhandelsmarketing aan de Universiteit van Amsterdam viert haar vierde lustrum met een congres. Tijdens het jubileumevenement wat vanmiddag plaatsvindt in de Amsterdamse Koepelkerk wordt teruggeblikt, maar ook vooruit gekeken. Vijf thema’s staan centraal: private equity, internet, internationalisatie, human capital en innovatie.
De top van retailend Nederland geeft acte de présence tijdens het jubileumcongres. Zo spreekt Tony DeNunzio van Maxeda over de toekomst van non food retail en geeft Dick Boer van Ahold zijn visie op de toekomst van food retail. Ook zijn er zogeheten Powerplays tussen bestuurders van retailconcerns, waarbij twee topmannen in tien minuten tijd hun visie over een bepaald thema geven.
Binnen de Stichting Leerstoel Detailhandelsmarketing werken vooraanstaande spelers binnen de Nederlandse retail samen. Aangesloten partijen als IKEA, Macintosh Retail, Sperwer, Maxeda, bol.com, Ahold, HEMA en Schuitema leveren onder meer bestuursleden, doneren geld en geven gastcolleges.
Om stil te staan bij deze samenwerking tussen retail en wetenschap organiseert de stichting een eenmalig congres, bedoeld voor alumni van de leerstoel die in de afgelopen twintig jaar retailmarketing hebben gevolgd. Voor hen zijn driehonderd kaarten gereserveerd, daarnaast zijn slechts honderd plaatsen beschikbaar voor de verkoop.
Voor meer informatie: sldm.nl
Jubileumcongres Leerstoel Detailhandelsmarketing
Gepubliceerd op 11 december 2009 om 00:00
Reacties 0