De formule AH XL krijgt dit jaar voor de tweede keer de hoogste waardering van de eigen klanten. Dat komt naar voren in het Foodmagazine/GfK Kerstrapport 2009, zo meldt Distrifood op haar website.
Opvallend is dat AH XL (score 7,69) en Albert Heijn (score 7,56) beiden precies dezelfde eindscore behaalden als in het Zomerrapport. Jumbo staat in het Kerstrapport op de tweede plaats (score 7,59), net als in het Zomerrapport (7,61).
Jan Linders staat op plaats 4 (score 7,50). De formule moest het in het Zomerrapport nog doen met de achtste positie. Klanten van Jan Linders zijn met name meer tevreden over het prijspeil en ze vinden het personeel een stuk vriendelijker.
Boni stijgt in vergelijking met het Zomerrapport van plaats 13 naar 5. De sprong omhoog wordt veroorzaakt door betere waarderingen voor de netheid, de kwaliteit, de prijzen en de vriendelijkheid van het personeel.
AH XL winnaar kerstrapport
Gepubliceerd op 14 december 2009 om 00:00
Reacties 0