De Belgische retail telt elke maand tachtig nieuwe Belgische internetwinkels. Dat meldt betalingsprovider Ogone in de Belgische krant De Morgen. Vooral bestaande fysieke handelszaken, zowel grote als kleine, zijn verantwoordelijk voor deze groei.
Belgische ondernemers beseffen nu dat een internetwinkel bijna noodzakelijk is. Het is een eenvoudige aanvulling op de bestaande winkel en de Belgische consument shopt steeds vaker vanachter zijn pc, veelal vanuit budgetoverwegingen.
Betalingsprovider Ogone registreerde vorig jaar 6,9 miljoen aankopen met een omzet van 590 miljoen euro. Ondanks dat de definitieve cijfers van dit jaar er nog niet zijn, meet Ogone nu al een verkoopgroei van 33 procent ten opzichte van oktober 2008 en een omzetstijging van twintig procent. Ogone wordt door 85 procent van de Belgische webwinkels gebruikt.
Maandelijks tachtig nieuwe Belgische webwinkels
Gepubliceerd op 16 december 2009 om 00:00
Reacties 0