Een reclame van KPN is verkozen tot de meest irritante reclame van het jaar. In het tv-spotje ‘Pokkie Foetsie’is een dame te zien die haar telefoon kwijt is en op opgewonden toon opsomt wie ze nu allemaal niet meer kan bellen.Frans Bauer werd verkozen tot de meest irritante bekende Nederlander in een tv-reclame. De twee kregen daarvoor maandagavond de Loden Leeuw in het consumentenprogramma Radar.
Consumenten konden de afgelopen weken stemmen via internet op voor de prijs genomineerde spotjes. In totaal zijn er ruim 66 duizend stemmen uitgebracht voor de Loden Leeuw. De stemmers vonden de KPN-commercial vooral irritant omdat 'ie schreeuwerig is. Met 34 procent van de stemmen won de KPN Hi-commercial, ruim voor een deodorantreclame van Axe (23,8 procent) en een spotje voor Vodafone (20,8 procent).
BN'er Kim-Lian van der Meij kreeg 25,1 procent van de stemmen met haar reclame voor Kruidvat waarin ze een kinderachtige rol speelt. Zij behaalde daarmee de tweede plaats op de ranglijst. Derde werd Rob Geus met een commercial voor kalfsvlees.
Loden leeuw voor 'Pokkie Foetsie'
Gepubliceerd op 22 december 2009 om 00:00
Reacties 0