'Lekker kopen zonder schuldgevoel'

Twee derde van de consumenten trakteert zichzelf af en toe op een luxueuze aankoop. Hiervan voelt een derde van hen zich schuldig na de aankoop, maar Nederlanders hebben hier geen last van. Voor het onderzoek zijn 8100 mensen uit Brazilië, Canada, Frankrijk, Hongkong, India, Spanje, Taiwan, de Verenigde Arabische Emiraten, Groot-Brittannië, de VS en Nederland ondervraagd. 

Luxegoederen zijn bedoeld om mensen een goed gevoel geven, maar 32 procent van degenen die het zich kunnen veroorloven, kregen achteraf spijt van de aankoop. Vooral vrouwen en Engelsen hebben hier last van.

Nederlanders, Indiërs en Brazilianen voelen zich niet schuldig na een luxueuze aankoop. Dit komt vooral omdat ze van zichzelf vinden dat ze nuchter omgaan met hun geld en dus niet zo snel vallen voor artikelen die ze eigenlijk niet nodig hebben. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!