Oliebol hoort bij Oud en Nieuw

Bijna negen op de tien Nederlanders eet oliebollen met Oud en Nieuw. Dat blijkt uit het jaarlijkse oliebollenonderzoek van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), waarvan de resultaten maandag zijn gepubliceerd.

Uit het onderzoek, uitgevoerd door EFMI Business School, blijkt dat mensen niet alleen voor zichzelf bakken, maar ook voor familie, vrienden en kennissen. Tien procent zegt namelijk de oliebollen van iemand te krijgen.  Ongeveer een kwart van de consumenten is van plan dit jaar zelf oliebollen te bakken.

Het CBL schat dat er voor honderd miljoen euro wordt ingekocht in de supermarkt voor de viering van Ouid en Nieuw. Dat is ongeveer 15 euro per huishouden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!