Stagnerende verkoop kunstbomen

De verkoop van kunstkerstbomen is voor het eerst in jaren gestagneerd. Het percentage Nederlanders met een nepboom, bleef in 2008 steken op 51 procent. Dit is evenveel als het jaar ervoor. Dit blijkt uit een onderzoek van GfK. Dit onderzoeksbureau ondervroeg zesduizend huishoudens.

De afgelopen jaren won de kunstboom steeds meer terrein in de Nederlandse huishoudens. In 2001 lag het percentage gezinnen met een kunstboom nog op 43 procent.

De stagnatie van de verkoop van de nepboom houdt echter niet in dat de verkoop van de echte naaldboom groeit. Deze gaat al jarenlang achteruit. In 2001 lag het percentage Nederlandse huishoudens met een kerstboom uit de natuur nog op 39 procent. Vorig jaar was dit percentage gedaald naar een kleine dertig procent.

Het aantal mensen zonder kerstboom is toegenomen. Dat percentage ligt momenteel op ruim negentien procent tegenover zeventien procent acht jaar eerder.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!