Halal-producten zijn steeds vaker te vinden in het supermarktschap. Naast Nederland raken ook landen als Engeland en Frankrijk steeds bekender met de volgens islamitische regels gemaakte producten. “De verkoop van halal-levensmiddelen zal in Europa de komende tien jaar met twintig tot 25 procent stijgen”, signaleert Frits van Dijk, topman bij Nestlé.
De levensmiddelenfabrikant richt zich niet alleen meer op familiewinkels, halal wordt ook mainstream in grote winkelketens, aldus van Dijk. Een marketingcampagne die halalproducten in supermarkten promoot werpt zijn vruchten af. “De jaarlijkse groei is bijna vijftig procent en het winstpercentage dubbelcijferig”, aldus Van Dijk.
Uit cijfers van het Halal World Forum blijkt dat de totale Europese halal-markt komend jaar bijna zeventig miljard dollar bedraagt.
Nestlé haalt vijf procent van de totale omzet uit halal-producten.
Meer halal-producten in supers
Gepubliceerd op 31 december 2009 om 00:00
Reacties 0