Meer halal-producten in supers

Halal-producten zijn steeds vaker te vinden in het supermarktschap. Naast Nederland raken ook landen als Engeland en Frankrijk steeds bekender met de volgens islamitische regels gemaakte producten. “De verkoop van halal-levensmiddelen zal in Europa de komende tien jaar met twintig tot 25 procent stijgen”, signaleert Frits van Dijk, topman bij Nestlé.

De levensmiddelenfabrikant richt zich niet alleen meer op familiewinkels, halal wordt ook mainstream in grote winkelketens, aldus van Dijk. Een marketingcampagne die halalproducten in supermarkten promoot werpt zijn vruchten af. “De jaarlijkse groei is bijna vijftig procent en het winstpercentage dubbelcijferig”, aldus Van Dijk.

Uit cijfers van het Halal World Forum blijkt dat de totale Europese halal-markt komend jaar bijna zeventig miljard dollar bedraagt.

Nestlé haalt vijf procent van de totale omzet uit halal-producten. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!