Procter & Gamble (P&G) heeft in het afgelopen kwartaal marktkenners weten te verassen. De Amerikaanse producent van consumentengoederen verkocht dankzij prijsverlagingen en verhoogde advertentie-inspanningen meer producten. Voor het lopende boekjaar verhoogde de concurrent van Unilever dan ook de omzetverwachting.
P&G boekte in het tweede kwartaal van het gebroken boekjaar 2009/2010 een winst van 4,7 miljard dollar, omgerekend 3,35 miljard euro, Een jaar eerder bedroeg de winst vijf miljard dollar. De producent van onder meer Pampers, Gillette en Duracell handhaafde de winstverwachting voor het gehele boekjaar dat in juni afloopt. De winst zal liggen tussen 4,02 en 4,12 dollar per aandeel.
De omzet van Unilever steeg met 6,4 procent tot 21 miljard dollar. Exclusief valuta-effecten, overnames en desinvesteringen, ofwel autonoom nam de omzet met vijf procent toe.
P&G verwacht voor het gehele boekjaar een autonome omzetgroei van drie tot vijf procent, waar eerder werd uitgegaan van twee tot vier procent groei.
Procter verwacht meer omzet
Gepubliceerd op 29 januari 2010 om 00:00
Reacties 0