Sligro geeft belegger jubileumdividend

Sligro Food Group viert dit jaar haar 75-jarig bestaan en beloont daarom zijn beleggers met een jubileumdividend. Deze bedraagt een euro per aandeel. Het keuzedividend bedroeg in 2008 nog 65 eurocent.

“Wij willen dit jubileum groots vieren met alle betrokkenen, zoals werknemers, klanten en aandeelhouders. Zonder hen hadden we het niet zo ver geschopt”, aldus Sligro-topman Koen Slippens.

De winst van Sligro steeg vorig jaar met 4,2 procent naar 74,3 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat kwam in 2009 iets lager uit dan het jaar ervoor: 98,2 miljoen ten opzichte van 98,6 miljoen euro.

De supermarkttak (Em-Té en Golff) boekte een bedrijfsresultaat van 93 miljoen euro tegenover 95 miljoen euro in 2008. Voor komend jaar gaat Slippens uit van een bescheiden groei. “Afgelopen jaar was zwaar voor deze markt, maar Sligro Food Group wist de groei in beide segmenten van de markt te overtreffen en tegelijkertijd de hoogste nettowinst ooit te boeken.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!