Philips staat aan top van MT500 editie 2005

Philips heeft het beste imago, zo vinden de circa 1.000 managers die zijn ondervraagd door TNS Nipo. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek naar het imago van de 500 meest populaire bedrijven en instellingen die actief zijn op de Nederlandse markt. Philips krijgt deze positie onder meer door de nieuwe campagne van vorig jaar. Na Philips staan achtereenvolgens in de top-10 Shell, Rabobank, ING Groep, ABN Amro, Ahold, Unilever, KPN Telecom, KLM/Air France en Microsoft. Voor het eerst is dit jaar gevraagd wie als beste bestuurder wordt gezien. Gerard Kleisterlee van Philips komt hier op een eerste positie. Daarna volgen John de Mol (Talpa), Ad Scheepbouwer (KPN), Jeroen van der Veer (Shell), Anders Moberg (Ahold), Hans Wijers (Akzo Nobel), Bert Heemskerk (Rabobank), Gerrit Zalm (Ministerie van Financien), Gerlach Cerfontaine (Schiphol) en Antony Burgmans (Unilever). Onder de goede doelen heeft Novib het beste imago, gevolgd door Unicef, Artsen zonder Grenzen, Vereniging Natuurmonumenten, Greenpeace, Wereld Natuur Fonds, Warchild, Leger des Heils, Memisa en Verenigde Naties. De complete ranglijst is voor 15 euro te bestellen via de klantenservice van VNU.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!