Supermarkt wordt meer een bloemenshop
Gepubliceerd op 27 april 2005 om 00:00
Supermarkten houden zich nadrukkelijker bezig met de handel in bloemen en planten. Dat merkt Bloemenveiling Aalsmeer. Het verwacht dat het marktaandeel van de supermarkten, nu 22 procent, de komende jaren groeit naar ongeveer 30 procent. Dit zal geen invloed hebben op de bloemisten. “Consumenten kiezen bij de bloemist voor een hogere prijs/kwaliteitsverhouding. Daar krijgt hij persoonlijke service. Bij de supermarkt gaat het meer om een impulsaankoop”, meent directeur P.Smits. Hij denkt zelfs dat de totale verkoop stijgt, als supermarkten meer met bloemen en planten gaan doen. Leveranciers zouden volgend Smits professioneler moeten worden. “Grootwinkelbedrijven stellen hoge eisen aan de traceerbaarheid en kwaliteit van artikelen. In Groot-Brittannië hebben bloemen die in de supermarkt worden verkocht, een houdbaarheidsgarantie van vijf dagen.”
Reacties 0