Omzet A-merken groeit matig

De grote A-merken hebben hun omzetaandeel in de Nederlandse supermarkten met 2,2 procent licht zien stijgen. De omzetontwikkeling van de honderd grootste merken blijft daarmee opnieuw achter bij huismerken en bij de totale supermarktomzet.

Exclusief de tabaksmerken noteerden de A-merken slechts een groei van 0,8 procent. Dat blijkt uit de Merken Top 100 van IRI Nederland, die morgen wordt gepubliceerd in vakblad Foodmagazine, aldus Distrifood.

De omzetontwikkeling van de honderd grootste A-merken verschillen flink. Zo staan categorieën die jarenlang groeiden onder druk zoals functionele zuivel, koelverse sappen en tussendoorkoeken. Terwijl Hollandse merken als Hak, Mona, Croma, Aviko, Karvan Cévitam en Honig het goed doen. Ook multinationals als Unilever, Procter & Gamble en Heinz groeien met sommige merken bovengemiddeld.

Tien grootste A-merken
1 Campina 408*
2 Marlboro 322,8
3 Douwe Egberts 289
4 Coca-Cola 257
5 Heineken 238,9
6 Friesche Vlag 204,6
7 Unox 196,8
8 Becel 160,1
9 Dr. Oetker 159,8
10 Danone 148,5

* omzet in supermarkten in miljoenen

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!