Jumbo voorspelt weer een jaar van prijsvechten

Jumbo Supermarkten voorspelt dit jaar wederom een prijzenslag onder supermarkten. Met de consument als uiteindelijke winnaar, aldus Jumbo’s financieel directeur Ton van Veen woensdag.

Na de overname van de Super de Boerwinkels is Jumbo een speler in het Nederlandse supermarktlandschap om rekening mee te houden. Na de onbetwiste marktleider Albert Heijn zijn Jumbo en C1000 de grootste supermarktketens.

Jumbo verwacht de komende jaren veel van de introductie van het eigen huismerk in 2008. Het bedrijfsresultaat steeg mede dankzij het eigen huismerk met 31 procent tot 46 miljoen euro ten opzichte van 2008. De winst werd verder opgekrikt dankzij een bovengemiddelde omzetgroei en door kostenbesparingen. De omzet steeg vorig jaar met zeven procent naar 1,57 miljard euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!