Foodfactory voldoet aan gestelde eisen

Manpro Projectontwikkeling heeft nog steeds vertrouwen in franchisesupermarkt Foodfactory. Dit ondanks geruchten in de supermarktwereld dat het slecht met de formule zou gaan. Manpro is zelfs begonnen met een nieuwe formule: Ekoplaza, een nieuwe formule voor biologische supermarkten. Jos Kamphuys, eigenaar van een biologische winkel in Bussum, is initiatiefnemer van de nieuwe formule. Inmiddels telt Foodfactory twee vestigingen. Een in Alkmaar van 4.500 vierkante meter en een in Enschede van 3.000 vierkante meter. De winkels kennen met 30.000 artikelen een groot assortiment. De eerste vestiging van Ekoplaza (1.500 vierkante meter) heeft eind april zijn deuren geopend naast de Foodfactory in Alkmaar. Manpro heeft nog plannen voor een discount warenhuis, MaXXi-outlet, met een grootte van 3.500 vierkante meter in de maak. Volgens financiele man Hans Manders hebben de klanten van de supermarkt uitermate positief gereageerd op de vestigingen in Alkmaar en Enschede. Op de vraag of er nog wat veranderd kan worden op het gebied van operationele zaken antwoordt Manders dat een huismerk nog op het verlanglijstje staat: `Wij hebben een winkel zonder huismerk, terwijl heel food-Nederland vreselijk aan de weg timmert met private label.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!