Belgische consument veegt vloer aan met Carrefour

Klantonvriendelijk personeel, lege schappen, vuile en slecht onderhouden winkels en veel fouten aan de kassa ten nadele van de klant. Het zijn een aantal van een reeks verwijten van Belgische consumenten aan het adres van supermarktconcern Carrefour.

De afgelopen dagen uitte het Belgische volk volop kritiek in praatprogramma’s op radio en tv, via ingezonden stukken en op internetfora. Zo gaven veel mensen aan Carrefour slechts te bezoeken voor twee, drie artikelen die ze elders niet vinden. De rest van de boodschappen wordt ingeslagen bij het ‘goedkopere en overzichtelijkere Colruyt’ en ‘het klantvriendelijkere en chiquere Delhaize’.

Ook marktdeskundigen hebben de nodige commentaar op de formule. “Carrefour wil iedereen als klant en heeft dus niemand.” Ook het personeelsbeleid stuit op de nodige kritiek. Een concern dat zijn personeel niet motiveert en dat nalaat een ondernemingsgeest te creëren, kweekt norse en gefrustreerde bediendes en caissières, die met zo duidelijke tegenzin hun werk doen dat de klant er liever wegblijft, uit angst zelf depressief te worden’, aldus de Brusselse krant Le Soir gisteren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!